2009-04-15
 13:43:09

Rugby

Det är ju såhär att jag spelar rugby. Jag har spelat i 5 år i höst, det är helt galet länge om man tänker på det. Jag snubblade in på rugbyn när jag fick veta att vi hade ett skollag på gymnasiet, när jag precis hade börjat. Jag var otränad, överviktig och hade inte kommit in i klassen speciellt bra. Jag vet inte ritkigt vad det var som fick mig att gå till den första träningen, nyfikenhet förmodligen, hur som helst gick jag dit, och någontingt fick mig att bli hooked, kanske att alla var så peppade och glada, alla var öppna, och ingen såg ned på mig som var ny och ärligt talat riktigt kass.
Om någon är nyfiken på rugby, vad det är, och vad som är skillnaden mellan rugby och amerikanskfotboll så kan man klicka på den här längen där det finns förklarat på svenska

Rugby, vad är det?

Om någon som läser det här skulle känna: shit det här verkar kul, det skulle jag vilja testa på så finns det förståss ett antal klubbar i sverige, de flesta håller till runt mellersta och södra sverige. Det finns 10 klubbar som har tillräckligt många damspelare för att kunna köra 15-manna seriespel, men jag tror de flesta städer har åtminstone ett par damspelare i klubben, som då får spela med något annat lag i serien.

Rugby är en riktigt tuff sport, både kondition, styrka och ett starkt psyke krävs. Minns många matcher då det kännts som jag behövt krypa av planen, kroppen känns ungefär som att den blivit överkörd av en ångvält, men förståss inget en halvgod pastasallad och ett par öl kan råda bot på.

Det var väl historien om min sport, i Maj spelas Dam-EM i sverige i Enköping och Stockholm, om ni bor i närheten tycker jag ni ska pallra er ned till någon match!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: