2009-04-27
 09:40:14

Sammandrag om helgen

Åh vilken härlig helg det har varit!

Började på fredagen när jag kom hem och drack lite cider med massor av is och åt vit choklad och kände mig sommrigast i hela världen, sen gick vi hem till Sanna och Matthew och grillade, Mick och Matilda var där också. De andrade grillade chorizo och Fläskfilé. Jag grillade lax och hallomi. Sen åt vi väldigt god potatissallad gjord på färskpotatis. Riktigt gott och mysigt. Jag och Larry gick hem vid midnatt eftersom att jag ville vara fräsch till matchen och han skulle jobba på lördagen.

Lördag var det match som gällde. Vi spelade mot exiles som är ett av de bästa lagen. Första halvlek gick riktigt dåligt, vi var otaggade och efter 10 minuter verkade det som att alla var helt slut. Ingen orkade springa, eller försvara ordentligt. Exiles sprang in fyra försök och satte två målsparkar. 24-0 i halvlek. Andra halvleken taggade vi till ordentligt. Krafterna var tillbaka och vi släppte bara in ett försök och mimmi sprang in två försök åt oss, varpå Teddie satte en målspark. 29-12 blev slutresultatet. Andra halvlek var grym, och jag önskar vi kunnat göra det från början, men för egen del räckte konditionen inte till.

När vi gått av planen (i mitt fall snarare krypit) så bestämde vi oss för att mötas i Tanto för att inta lite alkohol för att köra tredje halvleken. Klockan sex var vi på plats för att göra en  efterlängtad rosé-premiär. Sol, rosé, rugbybrudar. Skitbra kombination. När vinet var slut vandrade vi vidare till Linda för att förfesta lite, och sen blev det O'connels där vi mötte upp några av grabbarna. Stannade till stängningstid och sen kändes det som att jag var tillräckligt förfriskad och hoppade in i en taxi och åkte hem.

Söndagen var lite halvbakis, körde lite snabbstädning och sen slappade jag mest och ignorerade plugg...

som jag försöker ta igen nu!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: