2009-02-20
 12:37:57

Körningen.

Kom precis hem från övningskörningen. Själv körningen gick väldans bra, förutom att det helt plötsligt började skramla lite... ganska högt. Vi tänkte att det kanske var en sten som kommit in i fläkten, sen började en lampa lysa, men den slocknade rätt snabbt så vi försökte glömma den, sen märkte jag att klockan på radion helt plötsligt ställts om, och vi bestämde oss för att åka hemmåt. Vi blev tvungna att köra igenom två rondeller med rätt mycket trafik, och jag som inte kört i så mycket rondeller fick lite panik och fick motorstopp ett par gånger, när vi precis kommit ur rondellen så blir jag tvungen att stanna vid ett övergångsställe, och bilen bara dör.

Den går inte att starta längre, ingenting lyser, den är stendöd, som när batteriet dött. Vi får panik för vi står på ett himlans dumt ställe där ingen kan köra förbi oss och kön bakom blir bara längre, inga lampor fungerar så vi kan inte ens sätta på varningsblinkersen och vi blir tvungna att försöka knuffa undan bilen. Jag och min mamma är inga storväxta kvinnor precis, vi är båda runt 1.60 och trotts att bilen är rätt liten kan vi knappt rubba den. Vägen lutar lite uppåt, och när vi tar i allt vi har, har vi flyttat den max en meter. Det jag inte kan förstå är att ingen jävel kliver ur sin bil för att hjälpa till. De kommer inte att komma någonstans ändå, så varför kan de inte bara hjälpa till att knuffa bilen fem meter eller så.

Tillsist kliver en karl med finsk brytning ur sin bil rätt långt bak i kön. Han hjälper oss att knuffa undan bilen och sen kollar han i motorn, trycker på ett par ställen, och sen är bilen igång! Om det inte var för den hjälpsamme mannen så skulle vi nog stå där än.
Dagens ros går till honom!
Dagens tistel går till alla ohjälpsamma idioter som var för lata för att kliva ur sin bil och hjälpa två kvinnor i nöd.

Nu är jag hungrig igen, vad ska man hitta på att äta tro? Tror att det kanske blir lite äggröra med svamp.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: