2009-02-16
 23:54:49

Träning

Nu är det dags igen att börja svettas på gymmet. En dag avklarad, och något säger mig att mina lår kommer vara sjukt stela imorn, precis som det ska vara! :D Imorn ska jag försöka sticka dit och bara springa lite snabbt.

Målet är att träna 5 dagar i veckan, hurvida det kommer gå vet jag inte.

Måndag: Styrka - Ben
Tisdag: Kondition + rugbyträning på kvällen
Onsdag: Styrka - Överkropp
Torsdag: Rugbyträning på kvällen då vi också brukar löpa en halvtimme
Fredag: Kondition/genomträning av hela kroppen?
Lördag: Vila
Söndag: Vila

Har inte riktigt bestämt mig om fredagarna, men såhär i början tror jag att jag ska fokusera på att få igång grundkonditionen, och sen när jag blir bättre och kan springa intervaller kan jag köra styrka istället

Det är ett väldigt ambitiöst schema, men jag ska göra mitt bästa för att fylla det!

Tränade förresten med skivstång för första gången idag! Var jättekul fasten jag tränar med historiens minsta vikter ;) men jag måste nästan det de första veckorna för att bygga upp från grunden och få in rätt teknik tills när jag ska börja lyfta tyngre vikter. Tror att jag vill skaffa ett måttband för att mäta midjan så jag kan se om jag får något resultat. Jag och Katta ska försöka gå ner 2 kg tills Dublin.

Mitt mål på sikt är att kunna passa i min röda och svarta kjol till sommaren, och att dö lite mindre än förra året på rugbymatcherna.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: