2009-01-21
 00:52:11

Flytten

Idag har jag gått igenom en massa lådor och sorterat grejer i tre kategorier:
1. Ta med till nya lägenheten
2. gömma i källaren
3. slänga

Gick rätt bra faktiskt, ska fortsätta imorn med garderoben, den är en enda stor röra, vill nog inte ens veta vad som gömmer sig där.

Idag flyttade vi även ut från min pojkväns lägenhet, så alla hans saker står här i garaget i mina föräldrars hus tills dess att vi flyttar. Gjorde att vi missade träningen, men i det här äckel-slasket var det kanske lika bra.

Är det någon som här missat det så är det såhär att jag och min kille ska flytta. Pga bristen på hyresrätter i Stockholm  har det varit riktigt svårt, även fast vi letat ungefär hur länge som helst. Nu har vi i allafall äntligen hittat ett boende, det är ett gammalt par som gjort om en del av sin övervåning på sitt hus till en lägenhet. Det är ett stort gammalt hus från 1902, och helt förtjusande. Planlösningen är inte den bästa, och det märks att huset är gammalt, men sånt tycker jag mest är charmigt. Ska bli så skönt att äntligen få något eget, och dessutom så bor jag ca femton minuters promenad från mamsen och papsen ifall maten skulle ta slut och jag behöver springa hem och äta lite hemlagat.


hanna P

det måste jag komma ihåg att göra likadant med! jag har HUR mkt som helst. fy fan vad mkt ångest jag kommer ha när jag ska slänga saker. jag som ALDRIG kan slänga NÅTT. T__T



PUBLICERAT: 2009-01-21, 13:44:23 | URL: http://exsqueezeme.wordpress.com/
Matilda

Haha det är ett bra system. Jag är lite likadan, men mamma hjälpte mig och tvingade slänga massa bra-att-ha grejer som jag ändå knappt minns vilka de är. Sen om man absolut inte kan skiljas från en massa onödigt tjafs kan man ju gömma det i lådor på en vind eller källare?


arri

fan vad kul att du ska flytta ihop med din pojkvän, lycka till med det. Hoppas ni har det bra i den nya lägenheten



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: