2009-07-25
 13:05:23

Harry Potter och Halvblodsprinsen

Var och såg nya Harry Potter filmen igår. Har verkligen fått jobba hårt för att hitta någon att se den med. Larry vägrade. Och de jag känner som ville se den hade redan sett den :( Till sist fick jag Ida på mitt jobb att se den med mig, för hon ville gärna se den igen.

Åhh vad bra den var. Jag älskar verkligen Harry Potter. Tråkigt att det bara är en film kvar, eller två då eftersom att de ska dela upp den, och sen är det liksom slut. Det där som jag har gillat i 10 år... Minns första gången jag läste 1:a boken. Jag var 11-12 och låg hemma sjuk, och mamma lånade hem de två första böckerna, som var de enda som fanns ute, hem till mig. Jag låg uppe hela natten och läste första boken, nästa dag slukade jag den andra och sen började en lång väntan inför den tredje boken. Sedan dess har böckerna, och senare filmerna inneburit en ständig längtan och njutning, för de är verkligen guld. Böckerna är välskrivna, spännande, och humoristiska, filmerna likaså.

Jag håller på och läser om den 6:e boken just nu eftersom att jag inte kom ihåg så mycket från boken när jag såg filmen, och då tänker man på små detaljer som de ändrat i filmen helt i onödan! T.e.x när Slughorn förvandlar sig till en fotölj och Dumbledore genomskådar honom direkt... I boken är det för att han inte lämnat något dödsätar-märke, men i filmen beror det på att dumbledore märker att det är drakblod i taket... Så himla onödigt att ändra det? Spelar ju egentligen ingen roll... bara konstigt liksom.  I övrigt gillade jag verkligen filmen, de är verkligen välgjorda, skådisarna är bra ,speciellt Rupert Grint tycker jag är helt fantastisk! (blir dessutom snyggare för varje film)



,

Nu ska jag nog återgå till mitt HP-läsande. Ska iväg och kolla på en tri-nations match lite senare och hinka lite öl :)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: