2010-06-07
 10:13:48

Helgen!

Fredagen var jag som sagt hemma hos Ida och drack rosé och grillade på hennes takterrass. Mysigt, men jäkligt kallt. Jag drog hem framåt tolv, kändes lagom för att orka med lördagen...

Lördag var det då dags för match. Masade mig ur sängen vid 9-tiden och laddade med havregrynsgröt och makrills-mackor. Sen begav jag mig till Bromma där vi spelade mot Enköping. 16 spelare hade vi skrapat ihop varav en hade feber, en bakis efter studentenfirande och flera som var halv-skadade. Enköping dök upp med hela 24 stycken.
Matchen var hård. Vårt spel hade sina ljusglimtar, speciellt mot slutet när vi endast hade 13 spelare kvar. Förlusten blev dock stor, 80-någonting mot noll.
Efter matchen stannade vi kvar och kollade på herrarna som vann mot södertälje i en väldigt jämn match. Efteråt åkte några av oss hem till Jenny för att umgås, dricka cider och äta massa sommarfrukt. Sen gick vi ner i en park nära Jennys hus där en i herrlaget fyllde år och hade fixat grillfest.

Idag har som vanligt varit en seg söndag. Larry föreslog att vi skulle packa en picknickkorg och gå ner till Årstafältet. Så vi fixade mackor och köpte lite fika och gick ner. Vi hann njuta kanske 10 minuter innan det kom ett svart jättemoln och förstörde allt. Vi gav upp och gick hem. Så himla värdelöst alltså.



sanni

aw, synd att molnet förstörde för er. seriöst, jäkla cp-väder det är i sveriga! komme rliksom regna på studenten =/



PUBLICERAT: 2010-06-07, 19:21:10 | URL: http://zamonsuta.blogspot.com

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: