2010-06-13
 21:48:44

Match

Idag var det match!

Vi hade för engångsskulle massor med spelare. Hela fyra stycken på bänken. Alltså, åh vad skönt det kändes! Så himla härligt att veta att man inte var TVUNGEN att hålla hela 80 minuter. Jag visste att jag inte skulle få spela hela matchen. 3 kratsare och jag är ju grymt otränad, och har dessutom spelat tokdåligt de senaste matcherna... Men idag vände det äntligen! Vetskapen om att jag inte behövde spara på något, utan kunde köra 100% och bara ösa på gjorde världens skillnad. Jag körde som fan sprang, tacklades, ruckade... Jag tycker själv att jag hade en riktigt bra halvlek, trots några snea inkast och en missad tackling. Jag gav verkligen allt, och de sista 10 minuterna var jag faktiskt sjukt trött, gick tillbaka till att vara en fritidsjoggare på plan, sådär som jag varit i tidigare matcher. Joggar runt på planen, tittar på andra, men gör inte så mycket själv.

Nu SKA jag få en kondition. Jag SKA lära mig springa. Jag SKA verkligen det. Jag är peppad till tusen! Det är ju så himla mycket roligare att spela när man orkar!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: