2010-05-27
 18:11:36

England

England förra veckan var sjukt kul, men rätt överaskande jobbigt :P Jag och mamma började Måndagen hemma, där det såg väldigt osäkert ut ifall vi skulle kunne åka eller inte pga vulkanen. Vi bestämde oss för att chansa och åkte in till centralen och tog flygbussen till skavsta. Väldigt många intressanta människor på busstationen, såg ut som att det skulle bli bråk ett par gånger i busskön... Vi tog sen flyget till Liverpool och därifrån tåget till Leeds varpå vi åkte taxi med en Indier som knappt kunde engelska, hela vägen till Harrogate. Helt dödströtta var vi när vi var framme.

Tisdagen var det dags att utforska stan. Bea visade oss runt och vi shoppade lös på smink inne på Boots. Kvällen spenderades med ett par drinkar innan vi åkte hem och däckade igen.

Onsdagen åkte vi in till Leeds för billig shopping på Primemark. Så jäkla kul det är att gå omkring där och plocka på sig hur mycket som helst. Köpte massor, tar kanske kort sen på mina inköp om jag orkar... Vi lunchade på Mcdonalds, fick en rå hamburgare. Så jävla vidrigt. Efter den skräckuplevelsen vandrade vi runt i Leeds ett par timmar innan vi tog bussen tillbaka till Harrogate och käkade middag på Wagamama, en restaurang som säljer skitgoda japanska nudlar. På vägen hem så var vi så jävla trötta att vi försökte sno en kundvagn för att slippa bära de tunga påsarna. Jag och Bea var lite för chicken dock så vi fick dumpa vagnen i en park. De timmar som var kvar innan läggdags spelade jag och Bea supermario till Wii, så jävla kul. Ångrar lite att jag sålde mitt :(

Torsdagen var vi en sväng i Harrogate igen, lunchade på subway och till kvällen skulle Bea på Date så jag och mamma gick och käkade middag på en Indisk restaurang som vi blivit rekomenderade. Maten var väl sådär, men mätt blev man iallafall. Vi avslutade kvällen på en uteservering med ett glasvin innan vi promenerade hemmåt. Mirakulöst nog hittade vi faktiskt!

Fredagen spenderades mest hemma hos Beas värdfamilj. Det var sjukt varmt så vi låg mest i trädgården och läste och solade, mamma lagade korvstroganoff med ris åt alla och på kvällen gick jag ut med Beas o hennes kompisar.

Även Lördagen var mest slappande. Jag och mamma gick en promenad, sen satt vi mest i trädgården och solade. Mamma lagade mat hemma igen och sen drog alla in till stan till kvällen, med ganska sen sänggång.

Söndagen var seg att komma upp på. Vi vaknade vid ett och då var det bara att hoppa i duschen och sen dra in till stan för att fira någon kompis till bea som fyllde år. Dagen spenderades i en park med ljummen cider, konstiga människor och lite donken. På kvällen gick alla ut, men jag och bea gick hem hyfsat tidigt, och tur var väl det för det var riktigt, riktigt segt att ta sig upp på Måndagsmorgonen när det var dags för hemfärd.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: