2010-11-19
 20:11:43

Lite snedsteg...

De senaste två dagarna har det blivit lite skit som intagits. Anledningen? Alkohol!
Igår firade KI sitt 200-årsjubileum på globen. Eftersom jag pluggar där var jag på festen. Blev några öl, och en liten flaska skumpa som man fick. Rätt många kalorier med andra ord. Festen var dock GRYM! Skitbra fixat och påkostat. KI hade verkligen lagt ner stålar på den här kvällen. Efter showen uppträdde the Ark, riktig nostalgi till deras låtar hehe. Kvällen avrundades med en 90-grammsburgare! Fasen vad god den var just då ;)

Idag när jag vaknade var jag förståss sugen på allt som stavas fett och salt!
Hoppade för en gångsskull över frukost-gröten och rostade ett par mackor och åt med ost och skinka, till det blev det kaffe, lite mini-mjölk och en halv grapefrukt. 100 kcal mer än min vanliga ägg/gröt frukost! Inte värt! blev mycket mindre matt/mättnadskänsla för mer kalorier...
Mötte sedan upp sambon i centrum. Han hade hoppat över frukosten och ville prompt luncha på mcdonalds. "Okej" sa jag, jag hade ju suktat efter en burgare hela dagen. Beställde in en big-mac, men bestämde mig för att försöka hålla kalorierna i skick genom att beställa in en sallad med balsamicodressing till + en sprite zero att dricka. Höll på att sätta i halsen när jag såg att burgaren innehöll 495 kcal! Galet. Hela måltiden slutade på 530 kcal. Men när jag räknade ut vad sambon käkat för blev det 1500 kcal!! då kändes det plötsligt lite bättre. SÅ glad att jag åtminstone gjorde lite smarta val :P

Just nu sitter jag och festar på ett glas vitt vin. NJUTER. Tänker se det här som min ätar dag, för tror inte jag kommer sluta på minus idag. Nya, bättre tag imorn ;)

Har inte hunnit träna sen i måndags heller!! illa! Löparpass får stå på schemat imorn om det inte är för halt. Sen blir det STYRKA på söndag!




KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: